Brannagh praktikái

Ezen az oldalon gyűjtögetem a kreatív hobbis, kézimunkás és konyhai eredményeimet. :) Lesznek saját ötletek, és sokfelől begyűjtöttek kipróbálása, leírások, receptek, különféle napi élethelyzetek, viccesek, bosszantók, szívemnek kedvesek egyaránt. Remélem, másnak is hasznára lesz a gyűjteményem. :)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Feljössz a lakásomra? Sütök neked mákos gubát!

2010.02.04. 16:50 - Brannagh

Címkék: konyha recept sütemény lakoma valentin nap

Réteslapban sült bazsalikomos lekváros camembert

Nagyon, de tényleg nagyon finom sülemény, ami fél óra alatt elkészül, és férfiak is bátran nekifoghatnak, olyan egyszerű elkészíteni. A kedvesem nemrég új "csajozós" technikát talált fel, miszerint azt mondaná a kiszemelt leánynak: "Feljössz a lakásomra? Sütök neked mákos gubát!" Girnyóra fogyózó plázabige legyen a talpán, aki ennek az ajánlatnak ellen tud állni  :))  Hogy egy pasi süssön-főzzön udvarlásból? Hát az már ejha. Ez a sülemény épp olyan jó  a technika szempontjából, és nem is nehezebb megcsinálni, mint egy mákos gubát. És hogy is mondjam, sokkal nagyvilágibbnak is tűnik a pasi, és az ő kulináris teljesítménye, mint a gubánál. Szerintem - nem mellesleg - még valentinos ínyencségnek is nagyon kiváló lenne. Van benne egy kis édes, egy kis sós, nem túl költséges és nem is veszi el az időt az ünneplős menü többi fogásától a készítéskor.

Hozzávalók:

  • 2 csomag bolti réteslap
  • 2 darab 125 grammos camembert
  • erdeigyümölcs lekvár (vagy más "lila" lekvár)
  • tojássárga
  • bazsalikom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az eredeti recept a Nők Lapja Konyha ehavi számában volt, de ezt most egy kicsikét szükség szerint átalakítottam. Először is nagyon nagynak gondoltam sütinként egy-egy 80 grammos sajtot használni, úgyhogy ezt leredukáltam úgy, hogy a két sajtkarikát 8-8 szeletre vágtam. Egyébként a márka, amit választottam a St. Ruperti camembert, ami az Aldiban kapható. Abszolúte nem értek a sajtokhoz, legfeljebb finom-nemfinom szinten, szóval ha valaki szakértő, és szerinte ez rossz választás, akkor megköszönöm az infót, hogy mit ajánl, és miért. Mindenesetre ez a sajt jó áron volt, kb 250 ft/db, és szerintem az íze sem rossz, a penészre sem fújjogtam rajta, szóval én elégedett voltam.  :)  A receptben írt áfonyalekvár helyett a boltban hirtelen csak vegyes erdeigyümölcsöst találtam, de szerintem minden "lila" típusú lekvár illene ízben az étekhez. Ja, továbbá friss bazsalikom helyett sajnos csak zacskósat tudtam keríteni, de jól tettem, hogy nem hagytam ki, még ha ilyen formában is. 

Szóval az elkészülte: egy csomag réteslapot összesen 8 négyzetre kell vágni, mégpedig úgy, hogy negyedeljük őket (egy csomagban ugye 8 vékony lap van, a mi tésztánk pedig csak 4 lap vastag lesz, tehát először szétosztjuk két részre, aztán elnegyedeljük). A két csomag sajtot összesen 16 felé vágjuk, és szétosztjuk a réteslapokon, mindegyikre rákanalazunk 1-2 teáskanál lekvárt, majd megszórjuk egy fél csipetke bazsalikommal. Ezután hajtogatjuk a pakkot, mint a karácsonyi ajándékos dobozt, ügyelve, hogy sehol ne szakadjon ki, mert akkor nagy eséllyel szétfolyik a tartalma. A tepsiben végül megkenegetjük a tetejüket egy kis tojássárgával. Jobban is mutat, és ragasztóként lehet használni a hajtogatás alatt :))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Végül magas hőfokon (a recept 210-et írt) 6-8 percig sütjük. Ezalatt a csomagkák teteje szép piros lesz. Ezekután már csak enni kell. Táp-táp-táp...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És végül az elégedett háziasszonyt dícsérő végeredmény:

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://brannaghpraktikai.blog.hu/api/trackback/id/tr861729648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása