Brannagh praktikái

Ezen az oldalon gyűjtögetem a kreatív hobbis, kézimunkás és konyhai eredményeimet. :) Lesznek saját ötletek, és sokfelől begyűjtöttek kipróbálása, leírások, receptek, különféle napi élethelyzetek, viccesek, bosszantók, szívemnek kedvesek egyaránt. Remélem, másnak is hasznára lesz a gyűjteményem. :)

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

Gönyei Sándor: Drávaszögi hímzések

2011.03.09. 11:21 - Brannagh

Címkék: textil hímzés varrás kreatív hobbi drávaszögi

Korábbi bejegyzésben már volt szó róla, hogy nem könnyű hozzájutni drávaszögi hímzésmintákhoz. Mint tudjuk a gugli a barátunk, de vele sem egyszerű az élet időnként. Azt szoktam mondani, amit legfeljebb néhány óra kereséssel nem találok meg a neten, az nincs is fent. Ehhez képest most néhány hét keresgélés után bukkantam rá végre a - szerintem egyetlenegy - forrásra, ahonnan Gönyei Sándor könyve letölthető .pdf formátumban. Megvásárolható változatban már megtaláltam korábban is 4500-5000 forintért egy-két helyen, de nem akartam pénzt is áldozni a dologra, úgyhogy kihagytam a lehetőséget. Most viszont kiderült, hogy a Néprajzi Múzeum oldaláról a Magyar Népművészet sorozat kötetei .pdf-ben szabadon  letölthetőek. Ennek a sorozatnak a XIII. része Gönyei írása. Ebben nagy vonalakban vázolja a drávaszögi hímzések stílusát, fő motívumait, bemutatja a jellegzetes öltéstípusokat, rózsamintákat, stb. A képgyűjteményben ahogy végignéztem csak főkötőminták vannak. Magát a könyvet még nem olvastam végig, úgyhogy nem tudom, ez azért van, mert nem áll más a rendelkezésre, vagy kifejezetten csak ezeket gyűjtötte. Pedig szívesen néznék még pl. párnamintákat, törölközőt, jegykendőt, kötényt, terítőt is. Esetleg az ezekkel összefüggő jellegzetes szokásokat, például bizonyos helyeken a szokásos mintáktól és színektől eltérően varrják a halottaspárnákat. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://brannaghpraktikai.blog.hu/api/trackback/id/tr22724314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása