Brannagh praktikái

Ezen az oldalon gyűjtögetem a kreatív hobbis, kézimunkás és konyhai eredményeimet. :) Lesznek saját ötletek, és sokfelől begyűjtöttek kipróbálása, leírások, receptek, különféle napi élethelyzetek, viccesek, bosszantók, szívemnek kedvesek egyaránt. Remélem, másnak is hasznára lesz a gyűjteményem. :)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Kókuszos-csokis és kávés-csokis muffinok

2009.08.14. 12:35 - Brannagh

Címkék: konyha csokoládé recept muffin sütemény

Ma reggel arra keltem, hogy volt net, nincs net. A helyzeten javítani sajnos képességeim színe-javát beleadva sem sikerült, szóval úgy döntöttem, megfogadom az ősi jótanácsot: ha valami nagyon nem megy, kérdezz meg egy hozzáértőt. Az átinvitált kütyüszerelő unokatesót mindenképp nagyon hálásan akartam hazaengedni, úgyhogy muffint alkottam neki. Íme a receptek:

Kókuszos-csokis és kávés-csokis muffinok

Egy kisebb tálba kanalazok úgy 6-8 evőkanál kókuszreszeléket, és ráöntök egy bögre tejet (kb. 2,5 dl), közben felteszek főni egy kávét. Három tojásnak elválasztom a sárgáját és a fehérjét, utóbbit ízlés szerint porcukorral keményre felverek. A sárgájához hozzákeverek kb. 8-10 dkg folyósra olvasztott, de nem túl meleg margarint. Ezek voltak eddig a folyékony összetevők. A száraz hozzávalók mindössze két bögre liszt, és egy zacskó sütőpor belekeverve. 

A margarinos tojás felét és a liszt felét csomómentesen elkeverem a kókuszos tejben. Ez így még nem elég édes, úgyhogy én folyékony édesítőt szoktam beletenni, ízlés szerint. Persze porcukorral is megoldható. Ha a tészta túl sűrű, még egy kis tej, ha túl folyékony, még egy pici liszt kell hozzá. Ha csomómentes, akkor belekanalazzuk a tojáshab felét, és óvatosan beleforgatjuk.

A kávés muffinba fél bögre tejet és fél bögre hideg kávét keverünk, egyebekben ugyanúgy készül, mint a kókuszos.

Ha mindkét tészta kész, akkor beletöltjük a muffinformákba. Én szilikon formákat használok, azokat célszerű előtte egy hajszálnyit beolajozni. Végül pedig a formákban gubbasztó tésztába apróra tört csokit dugdosok. 180-200 fokra előmelegített sütőben kb 12-16 perc alatt halványbarnára sütöm. Szerintem melegen a legfinomabb   :)

                                                                                    Jó étvágyat!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://brannaghpraktikai.blog.hu/api/trackback/id/tr531309014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása