Brannagh praktikái

Ezen az oldalon gyűjtögetem a kreatív hobbis, kézimunkás és konyhai eredményeimet. :) Lesznek saját ötletek, és sokfelől begyűjtöttek kipróbálása, leírások, receptek, különféle napi élethelyzetek, viccesek, bosszantók, szívemnek kedvesek egyaránt. Remélem, másnak is hasznára lesz a gyűjteményem. :)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Ablaküveges mézeskalácsok

2009.11.09. 15:12 - Brannagh

Címkék: konyha karácsony ajándék advent recept sütemény lakoma kreatív hobbi

Íme egy kis előkarácsonyi, előadventi készülődés - nem tudtam ellenállni, és megpróbálkoztam vele már jóval korábban. Sajna volt egy kis baki: a szép színes ablakok szobahőmérsékleten egy-két nap után olvadni, csöpögni kezdenek. Ezért célszerű hideg helyre akasztani őket dísznek, én speciel a két ablaküveg közé tettem. Persze télen majd jobb lesz, amikor majd olyan 6-8 fokos hőmérsékleten széplenek igazán. De mivel fotók vannak, egy cikket megérdemelnek így is.   :)   Íme:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hozzávalók

30 dkg liszt

10 dkg vaj vagy margarin (én az utóbbit használtam)

15 dkg méz

1 tojás felverve

két teáskanál sütőpor

szükség szerint tej

fél zacskó mézes sütihez való fűszerkeverék, vagy ízlés szerint házi fűszerezés

egy csomag színes töltetlen keménycukorka

ízesítésnek/színezésnek: 

a barnához: két evőkanál kakaó

a sárgához: reszelt citromhéj (a citromosabb íz érdekében egy teáskanál étkezési citromsav)

 

Elkészítés:

Keverjük össze a száraz alapanyagokat, majd adjuk hozzá a vajat, tojást, mézet, és robotgéppel gyúrjuk masszív tésztává. Felhasználás előtt egy órát pihentessük a hűtőben fóliába csomagolva. Addig van idő összetörni a cukorkákat. Vigyázat, nagyon ragacsos munka! Előtte érdemes minden féltetteb textíliát messze elpakolni. Színek szerint külön bögrécskékbe tegyük a törmeléket a felhasználásig.

A tésztát kb 1-2 mm vastagra nyújtsuk, majd vagdossuk ki a lyukas mintákat. Én főleg szíveket és csillagokat készítettem. Nem szerencsés, ha a szélénél túl vékony tészta marad. A tepsiben használjunk sütőpapírt vagy szilikonos sütőlapot.

180 fokra előmelegített sütőben a tészta kb 12 perc alatt sül meg szépre. Figyeljünk oda nagyon az aljára, nekem sajnos sikerült egy adagot odaégetnem, mert a teteje még nem látszot jónak. Kb. 7-8 perc után (eddigre a tészta már megduzzad) vegyük ki a tepsit, és a színes tört cukorból töltsünk a sütemény ablakaiba. A melegtől már így kivett tepsin is meg fog olvadni a cukor. Érdemes leellenőrizni, hogy elegendőnek tűnik-e a betöltöttt adag, eléggé kitölti-e a lyukakat.  Ezután toljuk vissza a sütőbe, és süssük készre. 

Fontos: a sütiknek a tepsiben kell kihűlniük, ha forrón próbáljuk kiemelni, a cukor szét fog folyni. Miután elkészült, én még cukros tojáshabbal is díszítettem, de ennek az a hátránya, hogy nagyon megnehezíti a süti díszként való felhasználását: a tojáshabnak hosszabb szikkadási idő kell, hogy ne ragadjon, viszont ez idő alatt a cukorüveg olvadhat meg szobahőmérsékleten. Szóval vigyázni kell vele. Ha kész, fűzzünk át a mézeskalácsokon színes szalagot, és akasszuk fel - mindenképp hűvös, hideg helyen! A kültéri, kerti felhasználás viszont szerintem nem túl jó ötlet: a madarak eleségnek nézhetik a mézeskalácsot, és ez sem nekik, sem nekünk nem esne jól végül.    :)   Szóval csak óvatosan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://brannaghpraktikai.blog.hu/api/trackback/id/tr731512847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása