Brannagh praktikái

Ezen az oldalon gyűjtögetem a kreatív hobbis, kézimunkás és konyhai eredményeimet. :) Lesznek saját ötletek, és sokfelől begyűjtöttek kipróbálása, leírások, receptek, különféle napi élethelyzetek, viccesek, bosszantók, szívemnek kedvesek egyaránt. Remélem, másnak is hasznára lesz a gyűjteményem. :)

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

Napfoltok K750i-vel

2011.04.22. 18:50 - Brannagh

Címkék: fotó csillagászdi

A napfoltok sötét területnek tűnnek a Nap vakítóan izzó felszínén. Valójában azonban ezek is igen fényesek, sötétségük optikai csalódás. Arról van szó ugyanis, hogy ezek a területek néhány száz fokkal alacsonyabb hőmérsékletűek, mint a körülöttük lévő tiszta részek. Ez pedig túlragyogja a foltok fényét, így kelti a sötét terület látszatát.

Az utóbbi három évben a Nap a napfolttevékenység kb. 11 éves ciklusának minimumában járt. Most úgy tűnik, lassanként újra gyarapodni kezdenek a foltok, mindenki örömére. Ha már úgyis elővettem a távcsövet erre a hétvégére, akkor már felszereltem délutánra, hogy megnézzem, látszik-e valami. Ja, és hosszasan szereltem a napfóliát, mert a ragasztó az idők folyamán elengedte magát a fólia és a rögzítő keret között. Szerencsére sikerült is két foltcsoportot felfedezni. Sajnos a fényképezőhöz nem voltak elemeink itthon, csak holnap megyünk bevásárolni őket, így a kézben tartott mobiltelefonnal fotóztam, már amennyire tudtam. De most is azt mondom: éljen a K750i, ami lehet, hogy az eddigi legjobb fényképezővel ellátott telefon! 

Napfoltra fel, aki csak teheti tehát. Szokásos figyelmeztetések el nem maradhatnak: szabad szemmel soha, de soha, és még kevésbé soha a védőfóliával el nem látott távcsőbe. Tavaly kis híján felgyújtottam az egész távcsövet ugyanis, mikor úgy raktam fel az okulár helyére a védőkupakot, hogy a védőfóliát már eltávolítottam, de (én hülye) a Napról még nem fordítottam el a távcsövet. Mondanom sem kell, a 130 mm átmérőjű tükör által koncentrál fény pillanatok alatt szép kis hólyagot dagasztott a műanyag kupakba. Csak az égett szagra sikerült észbe kapnom  :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://brannaghpraktikai.blog.hu/api/trackback/id/tr312848188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása