Brannagh praktikái

Ezen az oldalon gyűjtögetem a kreatív hobbis, kézimunkás és konyhai eredményeimet. :) Lesznek saját ötletek, és sokfelől begyűjtöttek kipróbálása, leírások, receptek, különféle napi élethelyzetek, viccesek, bosszantók, szívemnek kedvesek egyaránt. Remélem, másnak is hasznára lesz a gyűjteményem. :)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Megjöttek a madaraim

2010.10.19. 08:09 - Brannagh

Címkék: vers madár állatok kert madárbarát állatvers

Csak két napja, hogy kiraktam az etetőket az itató mellé, gondoltam, még úgyis jó idő, mire ideszoknak, addig is legalább megszokják a látványt, meg a lehetőséget, ezért csak pár szem szotyit tettem bele. A cinkék viszont már másnap megtalálták az etetőt, és csórogatták belőle a magokat. Talán tudták, hogy itt minden évben finomságokkal szokták várni őket, ezért időnként leellenőrizték a helyet  :)  Szóval már jönnek is az ide-oda röpködő bátortalanabbak, és a bátrabbak is, akik már a diófán felkalapálják a zsákmányukat. Sőt, egyiküknek megtetszett az erkély egyik korlátjába tömködött, és belekövesedett rongydarab (betömtük már jó régen, hogy a befolyó víztől el ne rozsdásodjon), és gondolta, az neki kell, kikalapálja onnan, ha a fene fenét is.... Szóval zengett a ház  :)

Sajna most nincs itthon a fényképező, de amint lesz egy, megörökítem őket :)

 

 

 

Kányádi Sándor: Madáretető

 


Cinkék, cinegék, feketerigók,
megosztom veletek e fél cipót,
megosztom az én olyan-amilyen
énekem-szerzett kenyerem.

Csettegess, rigóm, járd a kerteket,
jöjjetek, csókák, varjak, verebek:
vendégül látok minden itt maradt,
velünk telelő madarat.

Terítve már patyolat abroszom,
kenyeremet elétek morzsolom.
Nem várok érte, nem kell félnetek,
ordas télben ujjongó éneket.

Ha majd tavasz lesz, és én hallgatok,
akkor zendüljön a ti hangotok,
hírrel hirdetve, hogy az emberek
télen se voltak embertelenek.
 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://brannaghpraktikai.blog.hu/api/trackback/id/tr12382747

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csipogják majd, hogy maxi riszpekt! 2010.10.20. 09:58:29

Himbilimbi és flakonlak okosanMadárházat vagy etetőt imígyen építhetünk a legkönnyebben: kivesszük a slusszkulcsot a zsebünkből, beindítjuk az autót, elfurikázunk mondjuk a legközelebbi Obiig, és megvesszük a legszebbet, a legolcsóbbat, a legkisebbet v...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ghita77 2010.10.19. 11:39:26

Mit raksz a madáretetőbe?
Régebben olvastam, hogy szigorúan tilos kenyérmorzsát és szotyit beletenni. Ott azt írták, személyesen kell őrölt dióbélből meg tudomisénmiből meggyúrni a belevalót, és ez elrettentett.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.10.19. 18:35:50

@Ghita77: Szotyit szoktam tenni, télen az a standard a kisebb testű madaraknak, meg hát nem is akarok egy vagyont költeni rá. A cinkék szoktak kapni boltban kapható cinkegolyót, szerintem ez az, amire te még házi receptet kaptál anno. De ezt nem minden madár eszi, csak azok, akik függeszkedve is tudnak/szoktak/szeretnek táplálkozni. Vannak olyanok is, akik inkább tálcáról szeretnek, meg olyanok is, akik a sütőtökbe szúrt pálcákon kapaszkodva. Szoktam még télen kiakasztani egy darab hájat, állítólag arra jönnek a harkályok is, de nekem még egy sem volt, talán csak nem találtak ide, nem tudom. Néha ételmaradékot is kapnak, romlóban lévő almát, a paprika csutkáját, ilyesmit, de ezek nem túl kelendőek. Kenyérmorzsát én sem szoktam adni, mert hallottam róla rosszakat, de nem vagyok benne biztos, hogy ez nem urban legend-e. Mindenesetre a szotyi az fix jó megoldás, vagy ha diót törsz, akkor az avas dió, ahogy kijön a héjából.
Ha oldalt a címkefelhőben kattintasz a madár vagy madárbarát címszóra, akkor kapsz egy csomó cikket tavaly télről, tele madaras fotókkal. Nagyon tarka társaság jár már hozzám :)


süti beállítások módosítása