Brannagh praktikái

Ezen az oldalon gyűjtögetem a kreatív hobbis, kézimunkás és konyhai eredményeimet. :) Lesznek saját ötletek, és sokfelől begyűjtöttek kipróbálása, leírások, receptek, különféle napi élethelyzetek, viccesek, bosszantók, szívemnek kedvesek egyaránt. Remélem, másnak is hasznára lesz a gyűjteményem. :)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Kis kerti beszámoló

2012.03.20. 12:15 - Brannagh

Címkék: tavasz konyha kert

Szóval leendő anyóstól idén szabad kezet kaptam a házikertre, azzal a kikötéssel, hogy krumpli az legyen. Különben teljesen igaza van, tökéletesen pótolja a rizst, kenyeret, nem is szólva arról, hogy két évvel ezelőtt milyen elképesztő drága volt, érdemes tehát termelni. A nagyjábóli terméshozama 10 kg/m2, úgyhogy alaposan ki is használja a teret, és még köztese is ültethető. Na de nem is ezt akartam, hanem az eddig történteket összefoglalni.

Február utolsó hetében megcsináltuk a gyepet és a konyhakertet elválasztó kerítést. Egyrészt úgy tűnik, hogy így a kutyák már nem igyekeznek szökni a rozsdás részeken, másrészt a veteményt sem tapossák össze. Az utolsó napokban felástunk egy kis részt és vetettem magokat: fejes salátát, hónapos retket, petrezselymet, sárgarépát, vöröshagymát és karfiolt, utóbbit csak nagyon kísérletezésképpen. A fóliasátrat nem állítottuk fel, helyette balkonládába vetettem palántaiskolát és folpakkal becsomagoltam. Dinnyék és fűszernövények kerültek a ládákba.

Március elején újabb részt ástam fel és egy-két hét alatt folyamatosan eldugdostam a hagymákat. Kivéve a gyöngyhagymát, amihez vetőmagom van, és remélem, hogy ma délután már sort tudok keríteni rá. Nagyjából ezzel egy időben elvetettem rengeteg mákot is. Nagyjából 22 m2-t, de az az igazság, hogy az az 50 grammos csomag, amit vásároltam hozzá, nagyjából az egész kertre is elég lett volna. Attól tartok, sokat kell majd egyelni...

Egy héttel később bevásárolni voltunk, rengeteg, de tényleg rengeteg vetőmagot vettünk, és mellé három gyümölcsfát: egy cseresznyét, egy kajszit és egy kopasz barackot. Ja, meg négy tő fehér futórózsát, másnap el is raktuk őket. A következő két hétben pedig folyamatosan előkészítettük azt a 60-70 m2-t, amit a cukorborsónak szántam, és izzadva és térden csúszva el is vetettem mindet. Összesen másfél kiló vetőmagot. Remélem, ezek után jóóóó sok fog teremni :) A locsolócső viszont csak a kert feléig ér el, legnagyobb bánatomra, így középen meg kell töltenem egy nagy műanyag kádat, onnan meg már locsolókannában viszem tovább a vizet.

Az utóbbi egy hétben legnagyobb örömömre rengeteg minden elkezdett hajtani... Először pár picike fűszálat láttam a befüvesített területen, de már kezd terjedni többfelé a zöld. A gyümölcsfákon és a tavaly elültetett ribiszke bokrokon is kövér rügyek kezdenek megjelenni, úgy tűnik, minden megmarad. A rózsák sajna nem néznek ki ilyen jól, hiába iszapoltam be alaposan a gyökerüket. Pedig a tesco-ban maradt, sanyarú körülmények közt tartott sorstársaik többségén láttam már hajtást a napokban. Szorgosan bújnak ki a földből a salátacsírák és a hónapos retek is megjelent. A napsütötte részeken a mák is kihajtott már. A hagymák közül ma vettem észre, hogy a fokhagymák is hajtani kezdenek és itt-ott kilátszanak már a földből  :) Ujjé, szóval bőven van haladás.

Ma elültettem egy kis részre a kerítés előtt egy csomó frissen hajtatott törökszekfű tövet, amiket a szomszéd bácsitól kaptam. Alighanem nagyon bevágódtam nála :) És ma még tervezem elrakni a mángoldot is, talán épp a szekfűk előtti részre, és megfontolom, hogy vödrökbe elvessem a méteres babot, amit a csirkeólra fogok felfuttatni. Egyrészt ott van hely bőven, másrészt árnyékot fog tartani a csirkécskéknek. A pipik pedig cserébe jó sok szervestrágyát fognak gyártani nekünk :)

Haladunk, haladunk

A bejegyzés trackback címe:

https://brannaghpraktikai.blog.hu/api/trackback/id/tr114327987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása